et ru en
Menüü

Daugavpilsi linna (Läti) koolijuhtide delegatsioon, samuti Läti Vabariigi Haridusministeeriumi esindajad

03.04.2023

Täna külastas meie kooli suur koolijuhtide delegatsioon Daugavpilsi linnast (Läti), samuti Läti Vabariigi Haridusministeeriumi esindajad.
Külastus algas NPG direktori ettekandega meie koolist, rahvatantsust 2A klassi õpilaste esituses (klassijuhataja S. Efimova) ja ringkäiguga koolis, mille viisid läbi gümnasistid.
Seejärel läksid külalised kell 11.00 tagasi oma klassidesse, et näha mõnda meie õpetajat tegutsemas. Täna on E. Zabarina, S. Efimova, N. Leonova, Ž. Narõškina, V. Openko, S. Vissarionova, N. Zahharova, I. Ioandi ja M. Samburenko enda kanda võtnud raske ülesande viia läbi avatud õppetunde väliskülalistele. .
Pärast tundides käimist naasid Läti külalised aulasse, kus õppealajuhatajad ja direktor rääkisid meie gümnaasiumi eripäradest, muudatustest, mis on tulemas nii linna kui ka riigi haridussüsteemis tervikuna, hinnangust. süsteemi ning vastas ka külalisi huvitavatele küsimustele. Üldjoontes möödus külastus vastastikuse huviga, kuid gümnaasiumi juhtkonda rõõmustas enim Läti koolide juhtide tagasiside meie tundides nähtu kohta. Külalised märkasid järgmist:
- nad märkisid rääkivate seinte kasulikkust
- õpilased on suurepärased - nad ei karda oma arvamust avaldada, nad ei karda eksida, sest nende jaoks on viga nende endi kasvamise koht ja klassis valitseb toetav õhkkond
- algklassilapsed on harjunud töötama paaris, rühmas, nad suhtlevad kergesti
- õpetajad-patrioodid, õpetajad-energia andjad
- õpetajad lähenevad tööle loovalt, aktsepteerides arutlemisel igasuguseid arvamusi; "õiget" arvamust pole
- õpetajad näitasid, kuidas kehalise kasvatuse minutid saavad lihtsalt ja loomulikult tunni osaks ja mitte niivõrd kehalise kasvatuse pärast, vaid see on orgaaniliselt tunni konspektiga integreeritud
- õpetajad oskavad tunni alguses leevendada õpilaste emotsionaalset koormust ja valmistada/seadistada õpilasi töömeeleoluks; Mind hämmastas, et ka pärast kella helinat jäi paar poissi klassiruumi, et ülesanne lõpetada ja mingisugusele järeldusele jõuda ehk on selge, et lapsed lähenevad õppimisele teadlikult.
- oli näha, et õpetajad on pädevad spetsialistid
- õpetajad pakkusid kriitiliseks mõtlemiseks ülesandeid, mis olid kohandatud elu tegelikkusele
- keeletundides ei lähe õpetamine mitte ainult keelele endale, vaid ka loogikale ja mõtte arendamisele
- tõelise kala olemasolu eksponaadina kunstitunnis, mille ümber / koos / üle tehti arvukalt loomingulisi manipulatsioone, rõõmustas külalisi. Samuti jäi silma laste rahulik reaktsioon eksponaadile endale ja sellega kaasnevatele ülesannetele, mis jättis mulje, et tegemist on tavapärase praktikaga.
- meie gümnasistid, kes gümnaasiumihoones ringkäigu läbi viisid, on oma kooli üle tõeliselt ja siiralt uhked.
Meil on hea meel, et Läti haridusspetsialistide tagasiside oli nii positiivne ning oleme väga uhked oma õpetajate ja õpilaste üle, kes suutsid külalisi meeldivalt üllatada.
Meie kooli juhtkond plaanib välja töötada projekti Daugavpilsi kolleegidele vastuvisiidi tegemiseks, pöörates erilist tähelepanu riigikeelele ülemineku probleemile haridusvaldkonnas, kus lätlastel on ilmselgelt mõningane edu.

Narva Pähklimäe Kool 75024357 Pähklimäe 3, 20605 Narva
Telefon: 356 9820, 581 74100, 585 18140 E-post: mail@pahklimae.edu.ee
Narva Pähklimäe Kool